Bild på en som spelar biljard

För utövare

Biljard kan spelas från både stående och sittande läge, vilket gör den tillgänglig för nästan alla. Biljard handlar inte om att spela snabbt eller skjuta hårt. Du använder istället små rörelser och mycket taktik för att få bollarna att röra sig dit du vill. Utöver skicklighet, koncentration, tålamod och övning så är biljarden också en mycket social sport. Det är inte ovanligt att flera generationer spelar tillsammans.

En av biljardens stora fördelar är att du kan börja spela när som helst i livet och hela tiden fortsätta att utvecklas. Inom biljarden kan alla delta och du kan alltid spela på en nivå som passar just dig. Det är enkelt att komma igång. All utrustning finns på plats i hallen. Biljardbordet står på plats med bollar och trianglar för att lägga upp bollarna. Köer (i olika storlekar) och krattor (för att nå fram om du inte når) finns att låna.

Biljard är en idrott som både kan fungera som en kul fritidssysselsättning för dig som bara vill ha det trevligt tillsammans med kompisar, men är också en fantastisk idrott för dig som önskar ta dig an nya utmaningar, förbättra ditt självförtroende och uppleva glädjen av att lyckas.

Publicerad: 2024-05-08

Senast uppdaterad: 2024-05-08