Bild utbildning

Ledarsatsning för barn- och ungdomsföreningar

Precis som förra året kommer vi att genomföra en ledarsatsning i samband med Ungdomstouren. Vi önskar nu en intresseanmälan från de föreningar som är intresserade av att vara med. Även föreningar som inte har spelare som kommer att spela Ungdomstouren kan anmäla intresse att vara med på ledarsatsningen.

Årets ledarsatsning har tema Trygg idrott. Det som ingår i årets satsning:
• Utbildningsinsatser i samband med tre av tävlingarna i Ungdomstouren
• Två digitala träffar
• Arbete hemmaplan

Arbetet på hemmaplan innefattar att ni får stöttning kring att arbeta med att skapa strukturer och rutiner för föreningens trygghetsarbete. Arbetet kan t ex innefatta att arbeta med föreningens värdegrund utifrån ett barn- och ungdomsperspektiv.

Föreningar som inte har deltagare på Ungdomstouren deltar på de digitala träffarna samt gör Arbete hemmaplan.

Förening som deltar får ett projektstöd. Stödet kan användas till att täcka ledares rese- och boendekostnader till Ungdomstouren. Storleken på stödet är inte klart ännu då vi håller på och undersöker olika finansieringskällor. Årets ledarstöd är en kombination av olika former av stöd som finns i olika potter och hos olika organisationer. Vi behöver därmed undersöka vilket intresse som finns av att delta på ledarsatsningen.

Är ni intresserade av att vara med?

Anmäl intresse genom att skicka ett mejl till sofia.asp@biljardforbundet.se med föreningens namn och namn till kontaktperson senast den 7 april. Det är inte en bindande anmälan utan endast en intresseanmälan som gör att vi kan undersöka möjligheterna till stöd. Vi återkommer med mer information till de föreningar som anmäler intresse.

Ungdomstouren 2024

Datum och platser för Ungdomstouren och ytterligare ungdomstävlingar är publicerade på hemsidan sedan ungefär en månad, under Vår verksamhet -> Barn & ungdom -> Ungdomstävlingar hittar ni aktuell information.

För tävlingar i Ungdomstouren kommer föreningar precis som förra året ha möjlighet att söka bidrag för resa och boende för sina spelare. En viss justering i regelverket har gjorts. Mer information finns på hemsidan.

Årets första tävling arrangeras i Norrtälje den 27 april. Anmälan öppnar denna vecka.

Publicerad: 2024-03-27

Senast uppdaterad: 2024-04-05