Bild deltagare Youth Tour

Walter vann EPBF Youth Tour

I helgen spelades en deltävling i EPBF Youth Tour 2024 i Stockholm. Segare blev Walter Laikre.

EPBF Youth Tour består av åtta stycken tävlingar som arrangeras runt om i Europa och där den första alltså avgjordes i helgen i Stockholm. Startfältet bestod av nio spelare, varav två från Tyskland och sju från Sverige. Prispallen blev helt svensk. I finalen möttes Walter Laikre, BK Stöten och Linnea Hjalmarström, Stockholms BS. Walter vann med 7-3.

Walter och Linnea möttes redan i den första matchen i gruppspelet, som slutade med vinst för Linnea med 6-4. Därefter vann Walter alla sina matcher för att ta en plats i finalen.

Linnea slog sin lagkamrat från U17-laget 2023, Gabriel Aspholm, Stockholms BS, i semifinalen med 7-2.
Walter mötte Sebastian Simonsson, Kville BC från Göteborg, i semin och tog sig till finalen med en 7-3 vinst.

De båda finalisterna i respektive tävling bjuds in till Youth Tour Masters i slutet av 2024 års turné. Walter och Linnea är därmed kvalificerad dit. Vi säger Stort grattis!

Tack till Biljardären för fint arrangemang!

Publicerad: 2024-03-25

Senast uppdaterad: 2024-03-25