Biljard 65+
Bild från Lund

Glada miner och spännande matcher i Lund när 65+ Touren arrangerades

Den 12 februari arrangerade Wäster BC den första deltävlingen av 65+ Touren region Skåne.

22 deltagare fanns på plats när dörrarna slogs upp till Paradis Biljard i Lund för den för den första deltävlingen av 65+ Touren i region Skåne. Christer Nilsson från Wäster BC axlade rollen som tävlingsledare.

Tävlingen som spelades i 8-ball light, distans 3 uppskattades av deltagarna och allt flöt på enligt plan.

Resultat:
1.Jan Friberg, Wäster BC
2. Tom Lindberg, Wäster BC
3. Lars Lohmander, BK Borgen och Göran Nilsson, BK Paradis
Samtliga resultat finns här Länk till annan webbplats.

Pristagarna

Nästa omgång arrangeras den 25 mars med start kl 11.00 på Paradis Biljard i Lund.

Tack till Ratcha och Paradis Biljard som öppnade hallen redan kl 10.00!
Christer vill även skicka ett tack till Mats Frösemo som hjälpte honom med uppstart av Cuescore.

Om 65+ Touren

65+ Touren är öppen för alla spelare som är fyllda 65 år eller som fyller 65 år under säsongen. Touren spelas i 8-ball light och distans 3. Varje spelare får ett handikapp från -4 till +2 för att skapa så jämna matcher som möjligt.

Formatet för 2024 är att tävlingarna arrangeras regionalt/lokalt. På varje spelort spelas fyra stycken tävlingar, 2 på våren och 2 på hösten. Varje spelort har en egen regional ranking för de spelare som deltar på spelortens tävlingar och en slutsegrare på respektive ort utses efter de fyra tävlingarna. Därutöver finns en gemensam Sverigeranking där poängen från de olika regionerna samlas och där det efter att samtliga tävlingar har spelats kommer att utses en Sverigevinnare av 65+ Touren 2024.

Regioner/orter som är igång: Göteborg, Skåne och Sundsvall. Vi ser gärna att touren arrangeras på fler ställen. Vill ni arrangera? Kontakta oss på info@biljardforbundet.se
Mer information om 65+ Touren finns här

Några fler bilder från Lund